Hranice v podnikání (Lucie Radošinská)
Nastavení hranic!
Jak to máte s hranicemi v podnikání?
Podělím se o svůj příběh.
Vždycky jsem žila v tom, že mám hranice úplně jasně určený, v rodině, práci a že to tak bude i v podnikání.
Jenomže jsem zjistila, že ty hranice sice mám, ale ne vždy je jasně komunikuju.
Na začátku to bylo ještě horší, člověk by se roztrhal a nepřišlo mu to vůbec divný.
Všechno jsem brala jako maličkostí, za který nebylo potřeba nic účtovat.
Později mě to nasralo a tyto maličkostí dělám jen pro stálé klientky, v rámci balíčku. Ostatním účtuji celou započatou hodinu, jediná možnost mít mě po ruce znamená prostě zaplatit.
Přesto se opět začíná stávat, že si tak nějak okolí myslí, že jsem nonstop k dispozici, že můžu kdykoliv reagovat, že můžu a chci z dobroty srdce dělat nastavení a drobné úpravy ZDARMA!
NE! To fakt nemůžu, nemůžu, i kdybych náhodou chtěla.
Jedna věc jsou moje osobní hranice, přátelský vzah s klienty atd., ale druhá věc je ta, že pro nás všechny je to podnikání.
Podnikání, od kterého čekáme, že nám bude generovat zisk.
Za svoje služby, čas, produkty chceme všichni dostat zaplaceno.
Jako další důvod mě napadá, že je to nefér k platícím klientům individuálním i účastníkům programů nebo klubu.Tak stejně nefér byste to měli cítit vy vůči vašim platícím klientům.
Pokud je někdo, kdo bere službu jako investici, zaplatí ji, protože si tím kupuje čas, práci, individuální přístup a postupně tyto výhody čerpá, tak je vůči němu absolutně nefér, aby někdo něco z toho dostával zdarma.
Zdarma dáváme obsah ve skupinách, v e-mailech, v magnetech, konzultacích zdarma, ve videích…, každý dle svého oboru.
Kdo má čas, vyselektuje si informace sám.
Kdo ho nemá, investuje.
Do obsahu nebo konkrétní služby nebo produktu na míru.
A nečekejte, že někdo bude investovat do vás, když je líto investovat vám do služeb jiného 🤣.
Jelikož toto téma probíhá při všech našich programech, měla jsem ho potřebu otevřít.
Někdy zneužívají klienti, tam to vidím jako v pořádku, v rámci nějakých určených hranic, ale dost často chtějí dlouhé odpovědi, návody a pomoc lidi, kteří se klienty nikdy nestanou.
A věřte, že mám za sebou i týdenní obtěžování na msg s žádostí o návody – co, jak, proč, jak to udělat, jak to zařídit…