Jak se vyhnout chybám, které dělá 90 % začínajících podnikatelů (Lenka Slaninová)
První myšlenka už proběhla, otázky ke zjištění a ujištění máš zodpovězené a víš, že chceš podnikat. Jsi připravena vykročit a GRATULUJI.
A přichází další ALE…
Jak se vyhneš většině chyb? NIJAK. No možná JU, když si budeš správně přát
Je spousta chyb, které opakuje většina začínajících podnikatelů. Pár jich nadhodím v podnikaní s potřebou fyzické provozovny a pak bez provozovny.
- Jdu si pro peníze a to pro ty velké. Vezmu si půjčku i přes minimální příjem. Je jedno kde si vezmu provoz, hlavně, abych někde byla a zaplatila nájem. Koupím vše nové, to se musí.
Důležité je, aby ses v prostoru cítila dobře a vybavila ho hlavně věcmi, které ti dělají dobře. TY jsi totiž tím jediným a dokonalým PODNIKEM.
- Zaplatím velkou reklamu. Vše budu delegovat, oni to udělají a já jim to přeci zaplatím. Nemůžu dělat něco, čemu nerozumím.
Tady je zase důležité, jestli chceš být součástí podnikání, aby bylo OPRAVDU TVOJE. Podnikání je totiž CESTA. Ne vždy vše zvládneš, ale co můžeš, je dobré se naučit. PROČ?
Protože…
Jsi to ty, tvoje vyjadřování a osobnost. Pokud chceš, aby ti někdo napsal text (e-mail, článek), je dobré, aby to byl člověk, který je nejen ve svém oboru profík, ale aby TEBE a TVÉ podnikání chtěl poznat a poznal. Proto je dobré mít i nějaké své textíky.
Při tvorbě webu si najdi osobu a osobnost, se kterou se budeš cítit jako ryba ve vodě. Pokud cítíš, že jde jinou cestou, hledej dál.
Pro reklamu je třeba najít člověka, který je v daném oboru srdcař a to právě pro tebe. Agentur je spousta, ale tam, budeš většinou jen „číslo“. Pokud chceš jít cestou reklamy, jdi. Jen si najdi člověka, který se ti s úsměvem a přesto reálně rozpovídá o možnostech, způsobech a stylu. Který ti dokáže říct, že ti klidně udělá reklamu dle tvého, ale mnohem efektivnější je to jinak. S takovým člověkem jdi a hledej s ním cestu.
Je úplně jedno, jestli to bude za měsíc nebo za tři, ALE…
Je to tvé podnikání a měj VŽDY na paměti, že začneš profitovat a budeš v budoucnu mít méně času na stálé tvoření a začneš delegovat úkoly.
Základ spokojeného podnikání je vědět, že tě tvůj tým zná a ví jakou cestou jdeš. Pokud změníš směr (protože je to cesta a ta se mění), tak že vědí, jak se přizpůsobit nebo doporučit někoho jiného, ale čistě a upřímně.
Takže základní chyba, které se můžeš vyhnout VŽDY, je, že se vyhneš zbrklým a povinným rozhodnutím, které stanovují konvence. Jasně kromě živnosťáku, zdrávky a socky . Jdi cestou své vlastní spokojenosti a srdce. Protože to je základ úspěchu, štěstí, spokojenosti a úsměvu na tváři.