Jak využít dary citlivosti v podnikání (Sandra Woiwode)
V dnešním světě zaměřeném na výkon a efektivitu se mnohdy zapomíná na zpomalení, klid, něhu, cit.
Mnohé z nás žen, které jsme jiného nastavení, míváme potíže udržet krok se stále rostoucími požadavky a zrychlujícím se tempem.
Mimochodem, 20 % populace (včetně mužů) je od narození vysoce citlivých, a stali jsme se odborníky a odbornicemi v tom, naši citlivost skrývat.
Tím, že jsme se v minulosti setkaly většinou s nepochopením pro naše zjemněné vnímání, získaly jsme pocit, že je s námi něco špatně a svou citlivost začaly schovávat.
Tlačily jsme na sebe dvakrát více, abychom vydržely, zvládly to, co ostatní.
Nejednou to končilo překročením vlastních hranic, přepálením vlastních sil, někdy bohužel až vyhořením.
Je to škoda, protože jako vysoce citlivé máme co nabídnout.
Díky své zvýšené vnímavosti si více všímáme detailů, máme cit pro sladění barev, slov, hudby.
Rády zpracováváme všechno do hloubky.
Práce vysoce citlivých bývá velmi dobře odvedena, do hloubky a detailů.
Mnoho vysoce citlivých žen se rozhodne začít podnikat, například když zjistí, že jim práce v korporátu nevyhovuje.
V podnikání jsme královnami svého času. Samy si vybíráme, s kým budeme spolupracovat a pro které klienty je naše práce přínosem.
Když se naučíme respektovat své tempo, hranice a náš způsob, jak pracujeme, můžeme využít dary naší citlivosti.
A o které dary jde?
Níže vám uvedu tři, které vnímám nejčastěji. Můžete mít jeden z nich nebo několik, mohou se vám propojovat, nebo pro jeden projekt využíváte jeden a pro druhý projekt zase další.
Dary citlivosti v podnikání
1. Zvýšená empatie
Ať už jsme terapeutkami, koučkami nebo virtuálními asistentkami, dokážeme se velmi rychle nacítit na osobnost klientky a její potřeby.
Vidíme a cítíme, kde tlačí bota, kde si sama hází klacky pod nohy a v rámci konzultace ji můžeme jemně navést k cíli.
Díky tomu, že se dokážeme vcítit do klientčiny situace, ji vždy povedeme jemně a něžně. Klientky odchází opečované a s dobrým pocitem.
Jako asistentky dokážeme velmi rychle navnímat styl komunikace klientky, co je pro ni důležité a co chce předat dál.
Díky této empatii jsme s klientkami brzy sehraný tým a často víme, které úkoly přijdou jako další, kde zrovna potřebuje klientka naši podporu a jakým způsobem.
2. Vnímání detailů
Poklona všem grafičkám, designerkám, umělkyním, malířkám a dalším.
Díky vnímání detailů dokáží sladit barvy tak, aby ladily s klientkou, jejím byznysem a zároveň lahodily oku a oslovovaly cílovou skupinu.
Ať už jde o psaní článků a rozložení textu, aby byl dobře čitelný, nebo sestavení webu či reklamního letáku.
Díky vnímání detailů budou sedět jak barvy, tak se vyhneme trapným překlepům a pravopisným chybám.
3. Hloubka prožitku
Tím, že se vysoká citlivost pojí se zájmem poznat vše do hloubky, je díky ní odvedená práce opravdu kvalitně a do hloubky zpracovaná.
Moc se nestává, že by citlivé podnikatelky připravily webinář, který by byl chozením okolo horké kaše, plným motivujících blábolů, ale hodnoty žádné.
Právě naopak, v předaném obsahu bývá hloubka, smysl, problematika bývá probrána z několika úhlů pohledu.
Během konzultace, minikurzu nebo webináře dostanete podněty, nad kterými můžete ještě několik dní nebo týdnů přemýšlet.
Terapeutky a koučky se nebojí s klientkami zajít do traumat, k jádru problému a díky tomu jim pomoci na cestě k vyléčení.
Asistentky a webařky budou automaticky brát v úvahu, když něco postnete na sociálních sítích nebo chcete změnit na webu, aby vám to ladilo do celkového konceptu a nerozhodilo web.
Rády byste se dozvěděly o vysoké citlivosti a jak využívat jejich darů více?
Nejste si jisté, jak s vysokou citlivostí pracovat? Chtěly byste probrat své otázky na konzultaci?
Jsem tu pro Vás!
Sandra Woiwode
Autorka projektu Žena s citem
www.zenascitem.cz
info@zenascitem.cz
Facebook business page
Facebook skupina
Kurz Žena s citem